Hungarian English French German Russian Spanish
 KalitaKft.
Poliészter és epoxi műgyanták, szilikon gumi és poliruetán anyagok
×
 x 

A kosár üres
A kosár üres

Műgyanták öntése / Önthető műgyanták

Műgyanták öntése / Önthető műgyanták

Műgyanták öntése 

A műgyantákat leggyakrabban valamilyen erősítő anyag (üvegszövet, szénszövet, stb…) elemi szálainak egymáshoz ragasztásával egy nagyon erős – ún. kompozit – anyag létrehozására használják, erre hozták létre.

Természetesen, ezen kívül számtalan egyéb felhasználási területe van, lehet festékek alapanyaga, készülnek belőlük lakkok, és persze különböző önthető gyanták, pl. padló gyanták, annak alapozói és fedő réteghez való gyantái (műgyanta padlók), hobbi gyanták, lamináló gyanták, stb. A tulajdonságaikat tehát - részben kémiai módszerekkel, részben különböző adalék anyagok hozzáadásával - mindig az adott célnak megfelelően alakítják, módosítják.

A műgyanták kikeményedése mindig kémiai reakció hatására megy végbe, tehát nem megszárad, nem elpárolog belőle az oldószer, hanem molekulák egyesülése során jön létre egy új anyag. Ez vonatkozik az általunk forgalmazott poliészter-, epoxi-, és a poliuretán gyantákra is.

Tudjuk, tapasztalhatjuk, hogy a környezet hőmérséklete nagyban befolyásolja a műgyanták használhatóságát, hidegben nem akar megkeményedni, melegben viszont alig van időnk arra, hogy rendesen eldolgozzuk az anyagot. 

Erre a magyarázat – nagyon leegyszerűsítve – ez:

Amikor összekeverjük a műgyanták komponenseit, akkor a benne lévő anyagok molekulái egyesülnek, közben hő fejlődik, amitől a mellettük levő molekulák kicsit gyorsabban egyesülnek, amitől nagyobb hő fejlődik, amitől a mellettük lévő molekulák…. stb. Szóval egy kis láncreakció zajlik egészen addig, amíg minden molekula megtalálja a párját, tehát lezajlik a kikeményedése az anyagnak. Ez a keletkező hő tehát szükséges ahhoz, hogy tökéletesen lejátszódjon a kémiai reakció, a kikeményedési folyamat. Ezért lassú hidegben a keményedés, és ezért sokkal gyorsabb melegben.

Ha tehát pl. bekeverünk 1 liternyi (kb. 1 kg) műgyantát, a felét a keverő edényben hagyjuk, a másik felét pedig egy sík felületre kiöntjük átitatva, laminálva vele pl. üvegszövetet, max. pár mm vastagságban, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy az edényben maradt anyag már tűzforró, kemény, esetleg meg is repedezett, füstöl, amikor a nagy felületre kiöntött anyag még épp csak, hogy langyosodik, még szinte folyik. A vékony, de nagy felületen a keletkező hő tehát el tudott távozni, míg az edényben maradt vastag  gyanta réteg közepéről a kis felszín miatt nem tudott a hő eltávozni, ezért túlmelegedhet, akár meg is gyulladhat…

Ha az adott műgyanta nevében benne van az „öntő” szó, az azt jelenti, hogy úgy módosították a gyártók az adott gyantát, hogy a hő lassabban és kisebb mértékben keletkezzen, így alkalmas legyen a gyanta 4-5 mm-nél vastagabb tárgyak öntésére is. Az ajánlott maximális vastagság legtöbbször 30-50 mm, de egyes esetekben lehet akár 100 mm is, mindez „szobahőmérsékleten” (18-23 oC-on). Amennyiben a külső hőmérséklet 20-23 °C fölé emelkedik, sok gyártó javasolja, hogy a max. öntési vastagság ne haladja meg a 20 mm-t, és az egyszerre bekevert mennyiség se legyen több 1-2 kg-nál!

Itt álljunk meg egy pillanatra.

Az átlagos, normál „lamináló” gyanták 3-5 mm-nél vastagabban használva túl melegedhetnek, az „öntő” gyantáknál viszont a vékony (2-3 mm, vagy vékonyabb) réteg esetén a gyakorlatban néha - főként hüvösebb időben - előfordulhat, hogy nagyon lelassul, esetleg le sem zajlik tökéletesen a kikeményedés. Ennek az az oka, hogy a keletkező hőre szükség van ahhoz, hogy tökéletesen lejátszódjon a kémiai reakció. Az öntőgyantáknál ez a hő fejlődés annyira le van lassítva, hogy vékony, nagy felület esetén gyorsabban távozik, mint ahogyan keletkezik, és ez nagyon lelassítja a folyamatot, közben pedig a hosszan tartó környezeti hatások (a levegőben lévő víz, gázok, gőzök, korom, stb.) ronthatják, megváltoztathatják a keményedési kémiai reakcióban résztvevő anyagokat.

Poliészter, epoxi, vagy poliuretán műgyantát válasszak?

A Poliészter gyanták rendkívül sok területen elterjedtek, viszonylag alacsony áruk és széles felhasználási lehetőségeik miatt. Vastagon önthető és víztiszta változata azonban nem túl gyakori. Az egyik legjobb a SYNOLITE 0328-A-1 VÍZTISZTA ÖNTŐGYANTA. Mint minden poliészter gyanta, ennek is jellegzetes, erős (sztirol) szaga van, keményedéskor ez is zsugorodik, esetenként akár 3-6 %-ot is, amit figyelembe kell venni a kiválasztásakor. Tökéletesen használható pl. egy 5x5cm-es üvegszerű kocka kiöntésére, melyben mondjuk egy félig kinyílt rózsa van, mert ez esetben a 3-6 % azt jelenti, hogy az 50 mm helyett 49,0-49,5 mm lesz egy-egy oldal. Ez viszont már gondot okozhat egy asztallap egyik oldalára való öntéskor, hiszen a fa még 2-3 mm-t sem szeretne zsugorodni, tehát vagy elválik a széleken tőle a gyanta, vagy ha nem, akkor maga felé meghajlíthatja…. Gondot szokott még okozni, hogy a gyantához 1-2 % katalizátort kell hozzá adni, és ehhez igen pontos mérő eszköz szükséges, kis mennyiségek (pl. ékszerkészítés…) mérésekor.

Az Epoxi gyanták a leg elterjedtebbek a nagyobb felületek öntésekor a minimális zsugorodásuk, és a hosszabb munkaidő (edényidő) miatt. Ez utóbbi a hosszabb, teljes kikeményedési időt is meghosszabbítja, ami akár több nap is lehet. Előnyük még, hogy alig érezhető a szaguk (ez azonban nem jelenti azt, hogy - kikeményedés előtt - kevésbé ártalmasak az egészségre, mint pl. az erősebb szagú poliészterek…), valamint, hogy könnyen mérhetőek a kis mennyiségek is, mert a keverési arány nem 1-2 %, hanem 100 részhez 20-30, akár 90 rész is lehet, ahogyan az, az adott gyantatípusnál meg van adva. A megadott keverési arányt viszont mindig pontosan be kell tartani! A gyanta kötése során hő fejlődik, a keverék melegszik, ezért a gyártó legtöbbször javasolja, hogy az egyszerre bekevert anyag sose legyen több, mint 2 kg. Ez az öntő gyantánk az EC 141 UV-ÁLLÓ EPOXI ÖNTŐ GYANTA,  Ha több réteget akatunk önteni, vagy kénytelenek vagyunk a vastagsága miatt, figyeljünk arra, hogy csak a környezet hőmérsékletére visszahűlt rétegre öntsük a következő réteget. 

A maximális öntési vastagság eléréséhez szükséges feltétel a jó hővezetésű sablon alkalmazása (pl.: fém sablon), azért, hogy a keményedéskor keletkező hő ne csak az öntés felszínén tudjon eltávozni, hanem minden irányban. Egyéb esetben (fa, szilikon, stb. sablon) az ajánlott öntési vastagság max. 2-3 cm.

4-5 mm-nél vékonyabb réteg esetén alkalmazható az SR-5550-es rendszer, vagy más epoxi gyanta is. Meg kell még említenem a Translux D150/151 változtatható keménységű, víztiszta epoxi öntőgyanta-t is. Mint ahogyan a nevében is benne van, a térhálósító mennyiségének változtatásával külömböző keménységű termékek állíthatók elő belőle. Bővebb információk a leírásában, és az adatlapján.

A színezhetőségről pedig annyit: Weboldalunkat, web áruházunkat  kicsit átnézve látszik, hogy gyantáink mellet vannak színezők is (epoxiknál epoxi színezők, szilikonoknál a szilikon színezők, poliuretánoknál a PUR színezők, stb…), tehát minden gyantát a saját színezőjével lehet színezni, de, hogy mi lesz az eredmény, azt nem tudom előre megmondani, mert a színezők általában arra készülnek, hogy az adott anyagba megadott %-ban belekeverve „fedjenek”, tehát ne lehessen átlátni rajtuk. Így tehát, ha nagyon keveset tesz a gyantához, akkor vagy szép áttetsző lesz, vagy homályos, vagy foltos, pöttyös, attól függően, hogy az adott színezőt milyen anyagokból állították össze. Nagyon kis mennyiségben használva bármilyen más  - nem vízbázisú – színezőt, festéket, nyomtató patronban levő színt, stb. ki szoktak próbálni, és van ami beválik.

Ha nem feltétel az átlátszóság, áttetszőség, akkor kisebb makettek, prototípusok, dísztárgyak, festett figurák, (pl.: kisebb állatfigurák, játék katonák, stb.) öntésére a legjobb poliuretán öntőgyantát (pl: F 180 , vagy F 190 GYORSÖNTŐ POLIURETÁN GYANTA) ) választani, melyek a javasolt töltőanyaggal töltve a legalkalmasabbak ezekre a célokra.  Nagy előnyük még, hogy nagyon jól használható hozzá az általunk forgalmazott szilikonokból készített sablonok.(pl: ZA 22 MOULD SZILIKON ÖNTŐGYANTA )  Erről  Leírás, sok képpel, szilikon öntőforma készítéséről itt!

Mennyi gyantára lesz szükségem?

Általában úgy érdemes számolni, hogy 1 kg gyanta az kb. 1 liter... Tehát 1 négyzetméter felülethez, 1 mm vastagon öntve, kb. 1 kg gyanta szükséges

Leggyakoribb hiba: Tapadós, ragadós marad a termék felülete.

Ennek több oka is lehet: 

  • poliészter gyanták esetén a levegővel érintkező, nyitott felület maradhat enyhén tapadós (pl. meglátszik rajta az ujj lenyomat...)
  • túl vékony az öntött felület, vagy nincs meg a kellő hőmérséklet, esetleg túl magas a páratartalom (pl. eső után...) 
  • egyes szilikon öntőformákkal nem szeretik egymást, a velük érintkező felület maradhat ragadós, illetve a szilikon is hamarabb megrongálódik

A megoldás a legtöbb esetben 24-48 óra szobahőmérsékleten tartás után kb. 50 oC-on utó-keményíteni 3-5 órán keresztül. (kis tárgyak, ékszerek, stb. esetén pl. berakni a sütőbe...) Kihűlés után a tapadás, ragadás legtöbbször megszűnik. Poliészterek esetén ez a jellegzetes, hosszabb ideig is érezhető szagot is megszünteti.

Hogyan válasszunk tehát a műgyanták közül?

  1. Mit, és milyen módszerrel szeretnénk készíteni, ahhoz melyik gyantatípus a legmegfelelőbb
  2. Vastagság alapján: 3-5 mm vastagságig a lamináló gyanták a megfelelőbbek, 2-3 mm-től érdemes öntőgyantákat választani
  3. Szabadtéri, kinti felhasználáshoz inkább az UV-stabil gyantákat használjuk

Jó munkát!

Bodnár Miklós

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Hozzászólások  

# Kiss Gyula 2024-10-15 11:48
Szépnapot!
Érdeklődni szeretnék, hogy az SR5500 epoxihoz milyen töltőanyagot javasol? Erosil használható-e?
Köszönettel: Kiss Gyula
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2024-10-15 13:31
Igen, használható.
A töltőanyag kiválasztása mindig attól függ, hogy mi a cél, pl. csak sűríteni akarja, vagy a térfogatot, kiadósságot növelni, puhábbá, csiszolhatóbbá, vagy keményebbé tenni, stb... Az aerosil (pl. HDK N-20, HDK N-15) az tixotrópizáló anyag, a folyékonyságot csökkenti, a keménységet növeli. Bővebben: https://mugyantak.hu/toltoanyagok
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# KACSÓH-BÁRDOS R 2024-04-17 13:03
Szeretném megkérdezni hogy bútorlapra önthető-e műgyanta, es ha igen, akkor melyik fajta? Köszönöm
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2024-04-17 14:14
Bármelyik műgyanta önthető bútorlapra (is).
Jó, ha előtte kicsit megcsiszolja, fel érdesíti a felületet, akkor jobban tapad rá a gyanta. A fenti cikk figyelmes átolvasása után, az ott leírtak alapján tudja kiválasztani az elképzelésének leginkább megfelelő gyantát.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Imre Sándor 2024-02-08 17:21
Üdvözlöm! Érdeklődnék, hogy szeretnék készíteni beltéri magas fényű UV álló fehér műgyanta padlót a házamba. Melyik termék alkalmas erre a célra, milyen alapozó kell hozzá és mi a felhasználás menete? Köszönöm!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2024-02-09 08:24
Tisztelt Sándor!

Jelenleg nem tartunk beltéri p.gyantát.
Ipari p.gyanta létezik,7035-ös világosszürke színben.
Kérem kerre fel az alvinshop.hu oldalt. Lehetséges,hogy ott tudnak segíteni. Radovics Gergelyt keresse.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Baráth Sándor 2023-11-08 13:48
üdvözlöm. az lenne a kérdésem hogy az SR5550 záróréteg víztiszta e? köszönöm.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Tomozer Péter 2023-09-19 18:25
Üdvözlöm!
Érdeklődnék hogy a SYNOLITE 0328-A-1 gyantához van-e színező. Olvastam hogy minden gyantát a saját színezőjével lehet csak színezni, de ehhez a gyantához sajnos nem találtam színezőket.
Előre is köszönöm,
Péter
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2023-09-21 08:07
Tisztelt Péter!

A gyantát nem szokás színezni,ha mégis,figyelni kell a %-os arányokra.Kivál asztani itt tudja: https://mugyantak.hu/termekeink?start=5
Rendelésnél pedig a megjegyzésnél kell írni melyiket és mekkora mennyiséget. Sajnos színenként eltérő az ár a poliészter színeknél.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Halász László 2023-09-10 23:13
Üdvözletem : Vásárolható -e külön w241 tárhálósitó .
Köszönöm .
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Doktorcsik Zsanett 2023-07-06 12:14
Üdvözlöm,
Kisebb 0.5-5cm méretű tárgyakat szeretnék kiönteni EC141-es víztiszta epoxi gyantából. Melyik tipusú szilikont ajánlaná forma készítéséhez ehhez a gyantához?
Köszönettel, Zsanett
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Antik Sándor 2023-03-07 10:15
Üdvözlöm Kalika,
A régi porcelán plasztikáim gipsz öntőformáit szeretném kiönteni egy transzprens műgyantából. Szeretném ha az így kiöntött formákat összerakva ezek látni engednék virtuálisan az eredeti öntőmag formát. A kiöntendő formák némelyikének mérete akár az 50 cm-t is meghaladja, és a formák vastagsága is különböző. Kivülről az összerakott öntőformák egy geometrikus térformát fognak alkotni. Kérdésem: milyen műgyanta a legalkalmasabb erre a célra? Szilikon anyagot használnék az öntésnél fészekként, kérdem ha ennek öntőnyilása tágabb kell legyen mint az eredeti gipsz öntőforma beöntő nyílása? Szivesen vennék infókat a kikeményedés és a gázbuborék mentesítés segítését illetően is. Köszönöm, Antik Sándor
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# HA 2023-02-18 16:17
Hello, gipszből készült formába is önthető kb. 3 x 10 cm - es fészekbe? Köszönettel!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2023-02-19 15:26
Igen, több féle gyanta is önthető, Legfeljebb hozzáköt a gipszhez, ha nem használ, vagy nem jól alkalmazza a formaleválasztó t.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kecskés László 2023-01-17 18:47
Üdvözlöm. A segítségét szeretném kérni. Nagyon tetszenek az epoxyval alkotott dolgok. Például amikor két fa deszka közé öntik, és pl, asztalt vagy mást csinálnak belőle. Elég szerteágazó a felhasználása. Én egyáltalán nem dolgoztam még epoxyval, viszont szeretném kipróbálni. Tudna ebben segíteni. Milyen , mennyi epoxyra lenne szükségem mondjuk egy asztal lap elkészítéséhez? Színezni is szeretném pigmentek használatával. Köszönöm a válaszát.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2023-01-19 08:51
Kedves László!
A fenti cikkben minden kérdédére választ kap.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Tuboly Zoltán 2023-01-08 20:16
Üdvözlet!
A poliuretán ömtésekor a szilikon és a plexi felületeket spacewaxal bekentem formaleválsztás gyanánt. A keverési arány 100/30 volt UR58720/UR505, a bekeverés előtt a polyolt festettem feketére 4 %-ban. Öntés után 80 C-on 12 órán keresztül sütöttem.
A termék a szilikonról viszonylag jól elvált, néhány helyen kissé megtapadt szürke vékony hártyát hagyva a felületen.
A plexihez hozzátapadt, a termék felülete lyukacsos lett.
Mitől? Gázosodott? Nem kellett volnasütni? Kérném a segítségét!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2023-01-09 10:51
Sorolom a lehetséges okokat: Az általunk forgalmazott szilikonokhoz nem kell formaleválasztó poliuretán gyanta öntés esetén, a plexi esetén pedig a DEMOULANT 851 ami jó lehet, ha az öntött gyanta nem melegszik nagyon, mert a plexi (PMMA) hőre lágyuló műanyag... Ha bármit keverünk a több komponensű gyantákba, (színezők, egyéb töltőanyagok, stb.) minden komponensbe kell a megfelelő % arányba keverni!!! Ha csak egyik alkotó részbe keveri, a komponensek aránya eltér az előírttól, és nem lesz megfelelő. Ha az utókeményítést az adatlapnak megfelelően alkalmazta, akkor az nem okozhatott gondot, csak, ha az a plexivel együtt történt...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Tuboly Zoltán 2022-11-10 19:59
Üdvözlet!
Fa termékről szeretnék szilikon sablont készíteni, úgy hogy a fa nem sérülhet meg! Szilikon gyantának a ZA 22-t néztem ki , formaleválasztó nak Spacewax 300, és PVA folyékony leválasztó kombbi nációjára gondoltam. Amikor a sablon elkészült, akkor a terméket feketére színezett poliuretán gyantával szeretném kiönteni, amelynek a keménysége 70-nek kellene lennie. Az uretán UR 58720, az edző UR503 ra gondoltam. A szlikon és az Uretán közé milyen formaleválasztó t javasolnak? Separator? A fazék idő 4-6 perc ennél az esetnél, ez nem lehetne hosszabb pl 1 óra?
Szeretném a tanácsukat kérni mielőtt a megrendelésemet leadnám!
Üdvözlettel: Tuboly Zoltán
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2022-11-11 08:51
A Spacewax 300, és PVA folyékony leválasztó kombi fewleslegesnek tűnik, mert ez a szilikon csaknem mi ndenről szépen leválik. Ha mégis használni kell valamit, akkopr az azért van, hogy a fa pórusait eltömítse, szebb, simább legyen, erre pedig elegendő a wax, ha egyenletesen fel tudja vinni, és felfényesíteni egy puha ruhával. Ha a felület ehhez bonyolult, akkor inkább semmit ne használjon. A szilikon és az uretán közé sem kell leválasztó. A fazék időt legfeljebb azzal tudja pár perccel növelni, ha hidegebben dolgozik...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Antoni János 2022-09-25 07:13
Üdvözlöm
Én asztal lapokat meg mindenféle fábol készült dolgokat szeretnék ki önteni 5cmm-10cm ig milyen gyantát hasznájak?
elöre is köszönöm.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2022-09-25 10:26
A fenti cikkben írtam meg a kérdésére a választ.
Sajnos ennél bővebb, részletesebb választ talán csak az adott feladat sokkal részletesebb, bővebb ismerete alapján lehetne adni, mert más-más feladatokhoz más-más gyanta lehet jó...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kámán Attila 2022-07-17 19:22
Tisztelt Bodnár Miklós!
EC 141 NF gyanta / W 241 térhálósítóval öntöttem telibe egy asztallapot. szeretnék ráönteni még egy réteget. Azt szeretném megkérdezni, hogy fel kell e csiszolni az előző réteget a következő öntése előtt?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Bíróné Kalmár K 2022-06-26 12:51
Tisztelt Bodnár Miklós!
Laminált padló - fotelgörgők által okozott- sérüléseit szeretném tartós, mosható, terhet viselni tudó valamilyen műgyantával vagy más tartós megoldással. Kérem adjon tanácsot, mi lenne a hosszútávú megoldás?
Köszönöm!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Mihály Anita 2022-02-24 08:13
Tisztelt Bodnár úr!
Garázspadlót szeretnénk műgyantával kiönteni,jelenl eg vízbázisú betonfestékkel van lefestve.Milyen gyantatipus lenne jó erre,lehetőség szerint színtelenben ?Milyen rétegrend szükséges?Köszö nöm a válaszát.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Bodnár Miklós 2022-02-25 14:16
Sajnos, padlógyantákat mi még nem forgalmazunk, ezért nincs is szó róluk a fenti cikkben sem... Az egy egészen más terület, bár a felhasznált gyanták csaknem azonosak, de kifejezetten arra a célra lettek módosítva. Igy aztán még az is előfordulhat, hogy a mi gyantáink közül több is alkalmas lehet, de, mivel nincs erre a célra kipróbálva, ezért nem tudjuk javasolni, mert "vagy jó lesz, vagy nem"...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# VARGA Zsót 2022-02-10 12:02
Tisztelt Kalita!

Egy konyhai pult készítésekor lapot megfelelő peremmel ellátva a bevonatot önteni célszerű, vagy külön formában a teljes munkapult "anyagát" előállítani és utána azt megmunkálva felszerelni?

Hasonló a kérdés függőleges felületnél is: a falnál lévő vízvetőt is ebből az anyagból szeretném elkészíteni, de nyilván azt a helyén nem lehet önteni (hiszen nem vízszintes). Ekkor csak a külön, akár bevont szálanyag előállítása lehet a megoldás? Van-e esetleg olyan sűrű/gyorsan kötő anyag, amely nem folyik le a függőleges felületről? Vagy ekkor valamilyen segédanyag (pl. üvegszövet) alkalmazása a lehet az üdvözítő?

Köszönettel:

Varga Zsolt
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2022-02-11 09:02
Minden egyedi - nem sorozatban gyártott - termék készítésekor más-más módszerrre lehet szükség, a termék alakja, nagysága, vastagsága, a külső körülmények, lehetőségek, stb. figyelembe vételével. És mindezek ismeretében kell választani gyantát. Ezért nem tudok Önnek segíteni. Mi nem gyártunk semmit, csak forgalmazunk sok féle anyagot, és azok tulajdonságairó l tudunk információt adni. Az alapvető felhasználási technológiákról , módszerekről weboldalunkon találhat bővebb infókat.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# KIss Lajos 2022-02-01 15:44
Vaddisznó agyar kiöntésére mit ajánl ?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Gilicze Ákos 2021-12-22 22:29
Üdv

Érdeklődnék,hogy az epoxy gyanta fényképekre öntve okozhat e kàrt bennük.A tervem az hogy egy adott asztal felületet beborìtok csalàdi fotókkal és késöbbe leöntöm epoxival.paràzo k hogy megbontja a fényképeket a két komponens reakcióba lépésekor keletkező hő.
Vàlaszt előre is köszönöm
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2022-02-02 15:49
Elnézést kérek, volt egy időszak, amikor gondok voltak a weboldalunkkal, és mivel nem látom, hogy megkapta-e dec 23-án a választ, így elküldöm ismét:
" Nem a reakció hő okozhat gondot, hanem az, hogy a papír átnedvesedik-e, illetve, hogy a fényképeken levő színezők valamelyikjét nem oldja-e a gyanta valamelyik összetevője... Ezt viszont csak kipróbálkással lehet tisztázni. "
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# MolnárÁrpád 2021-12-15 13:21
Jó napot.
Csőben cső, amely polipropilén. A kettő közt kiönteném az SR 1670/SD 7160 típusú epoxival. 1,7-2 méter lenne ez a rúd.
Adna ötletet, hogy hogyan tudnám kikeményedés után a belső csövet kivenni? Középre led kerülne be.
Köszönöm válaszát
.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-12-17 14:48
Sajnos, nem tudom bíztatni, pedig a polipropilén ideális választás, mert nem köt hozzá, nem ragad rá az epoxi sem... Ezzel együtt, azért nem tudom bíztatni, hogy simán kijön a belső PP cső, mivel a teljes felületre azért kissé rá van tapadva - ahogyan írja: 1,7-2 méter hosszan... Tehát, ha mozgatja, hajlítgatja, feszegeti, akkor az epoxi szét töredezhet. Marad tehát valami olyan megoldás, hogy nyomással (levegő, olaj, esetleg víz...) próbálják meg kitolni a belső magot...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Szokolyaiandrás 2021-11-29 12:28
Tisztelt Kalita,

Epoxi retegenkénti öntésénél miből tudom megállapítani mikor ideális a következő réteg öntése?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-11-30 10:12
Amikor már visszahűlt a környezet hőmérsékletére.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Horváth Zsuzsa 2021-11-08 22:28
fürdőszoba ajzatnak kavicsokat szeretnék leragasztani. Az így keletkező egyenetlen felületet átlátszó műgyantával szeretném kiönteni, síkká tenni. Van-e erre alkalmas műgyanta? Ha igen, mennyire teherbíró a felület - karc, víz, vegyszer, esetleges ütés állóság. ami egy fürdőszobában előforduló terhelés.Köszön öm a választ
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-11-10 10:21
Igen, van olyan ami alkalmas rá, ez az EC 141-es víztiszta öntőgyantánk. Mielőtt azonban dönt, kérem, olvassa el figyelmesen alábbi cikkünket, sok problémát elkerülhet vele, ha megérti a műgyanták működését...
https://mugyantak.hu/segedletek/mugyantak-ontese-ontheto-mugyantak
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Balogh Imre 2021-11-07 22:25
Tisztelt Uram!
Melyik öntőgyantájuk a legjobban forgácsolható és hőálló?
Köszönettel:B.I.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-11-08 11:25
Mindegyik forgácsolható.
A Crystic 199 jelű poliészter gyantánk a fokozottan hő- és vegyszerálló. Leírásában, adatlapján minden szükséges infót megtalál.
https://mugyantak.hu/webaruhaz/poli%C3%A9sztergyant%C3%A1k/crystic-199-polieszter-gyanta-detail
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Lénárt Tamás 2021-06-25 11:05
Üdvözlöm,
A járdánkat, ami PU gyantával kevert kaviccsal van beborítva szeretném egy színtelen gyantával leönteni, hogy simává váljon.
Erre milyen gyantát kellene használni?

Köszönettel:
Lénárt Tamás
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-06-25 12:44
Sajnos, mi nem forgalmazunk ere a célra fejlesztett gyantát,, tehát nem tudjuk felelősséggel kijelenteni, hogy valamelyik gyantánk erre jó. Ettől még lehet, hogy az egyik víztiszta, UV-stabil epoxi öntőgyantánk alkalmas lehet a célra, de hogy kipróbálja-e, az teljesen az Ön felelőssége.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Lénárt Tamás 2021-06-28 10:03
Üdv.:

Synolite 0328-A-1 víztiszta öntőgyanta

Erről a termékről magas UV állóságot olvasni. Kipróbálnám. Van határozott ellenjavallata a próbát tekintve?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-06-28 11:13
nincs... bár, nem tudom, mire gondolhat... néha a poliészereknél a zsugorodásuk okozhat problémákat...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Lénárt Tamás 2021-06-28 12:19
Milyen mértékű a zsugorodás ennél a gyantánál?
Van esetleg valami adat %-os értékben?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Lénárt Tamás 2021-06-28 12:29
Volume shrinkage = 6,1% ?
Ez nagynak mondható?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-06-29 10:03
Igen, ez viszonylag magas, még a poliészterek között is, mert a tulajdonságaina k nagyobb részét a víztisztaságra, az UV állóságra, a lassú melegedésre, a jó önthetőségre optimalizálták, és sajnos ez csak valaminek a rovására történhet, nem lehet 100%-ból 150%-ot csinálni... Az epoxiknak nincs érzékelhető zsugorodásuk...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Lénárt Tamás 2021-06-29 16:50
Ezt értem, viszont a jellemzésben ez áll:"A gyantát alacsony exoterm csúcs, kis zsugorodás, és polimerizáció után magas fény és UV állóság jellemzi"
Ebből a mondatból akkor viszont ki kéne venni a kis zsugorodást mert ezek szerint ez így nem valós.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-07-02 19:09
A más, hasonló célra készült víztiszta poliészter öntőgyanták között ez a gyanta az egyik legjobb, és legkisebb zsugorodású. Egyébként erről bővebben van írva a fenti cikkben, még példával is igyekeztünk segíteni a leg optimálisabb felhasználását. A gyártó által kiadott Technikai adatlap is pontosan ezt az "általános" információt tartalmazza, de természetesen a pontos, maximális értéket is megtalálja az adatok között.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kristóf 2021-06-16 12:57
Kedves Kalita!

Araldite D - Ren HY 956 ragasztó és térhálósító alternatívát keresek az alábbi feladatra.
Porózus anyagokat (pl kőzetek, homok, stb) beöntésére keresek arra alkalmas ragasztóanyagot . Ami fontos lenne, hogy teljesen víztiszta, és kemény legyen száradás után, illetve lehessen esetleg hígítani valamivel, a jobb beszivárgás érdekében.
Másik cél, hogy (P600-800-as poron felcsiszolt) üveghez is jól ragasszon tárgyakat.

Segítséget előre is köszönöm!
Üdv,
Kristóf
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-06-22 08:34
Sajnos, az Araldite D - Ren HY 956 ragasztó és térhálósító rendszer tulajdonságait én nem ismerem, de szerencsére Ön igen, így könnyű dolga van, csak össze kell hasonlítania a fenti termék adatlapját a mi öntőgyantáink web áruházunkban található adatlapjaival. Én úgy gondolom, hogy az EC 141-es rendszerünk alkalmas lehet vastagabb öntési célokra, az SR 5550-es rendszer pl. az "alapozó, impregnáló" pedig a vékonyabb felületek átitatásához... .
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Bódi Csaba 2021-06-09 10:02
Jó napot kívánok!
Olyan műgyantát keresek ami benzinálló egy kisebb üzemanyagtank belső felületének kiöntésére a korrózió megakadályozása miatt!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-06-09 10:26
Sajnos nem forgalmazunk olyan anyagot, amivel ezt meg lehetne valósítani. Hiába "benzin-álló" egy anyag, ha rövid időn belül elkezd lepattogni a felületről, a fémek sokkal nagyobb hőtágulása miatt, még akkor is, ha sikerülne a belső felületet viszonylag egyenletesen bevonni...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kinga 2021-06-04 12:50
Tiszteltem,

Terepasztalra " vízet " szeretnék készíteni , a gyanta alá LED világítás kerülne. A leírásokból már értem, hogy önthető gyantát keressek, talán ez megfelelne :F 180 Gyorsöntő poliuretán gyanta, de nem találtam arra vonatkozó leírást, hogy a gyanta hogyan viszonyul a hungarocellhez. Ebben tudna segíteni ?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-06-04 14:05
Azt hiszem az F180-as nem a megfelelő választás, az a gyanta nem átlátszó (bézs/csont színű). Az epoxik között keressen megfelelőt, azok átlátszók, és víztiszták is vannak.
https://mugyantak.hu/webaruhaz/epoxik
Csak a poliészterek oldják az említett habokat, az epoxik nem , és a poliuretánok sem
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# József-A 2021-05-14 09:55
Tisztelt Címzett!

EC 141 UV-álló epoxi öntő gyantát szeretnék használni bazalt kőzúzalékkal kőszőnyeg kialakítására (zuzalékméret ~5mm).
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan tudnám kiszámolni a gyanta anyagszükséglet ét 10 m2 fedésére 3 cm-es vastagságban (3 cm-es kőzúzalákos-gya ntás vastagság).
Valamint kérdésem, hogy mekkora mértékben lesz ez a szerkezet terhelés álló (járás álló, kocsibeállás álló, stb) aládolgozás nem lenne csak tömörített talaj és agrofólia.
Kertben álló fa tövét is szeretném ilyen módon körbe borítani, itt az lenne a kérdésem, hogy szivároghat-e a talajba olyan méreganyag, amit a gyökéren keresztül a fa pusztulásához vezethet?
Válaszát előre is köszönöm.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-05-16 18:40
Mivel a műgyanta fajsúlya 1,1 körül van, ezért ez azt jelenti, hogy 1 négyzetméter 1mm vastagon öntve 1 liter, vagyis kb. 1,1 kg. Ha tudja, hogy mennyi térfogatot foglal el majd a kőzúzalék akkor a maradék lesz a szükséges gyantamennyiség . Mivel ez a gyanta nem kifejezetten padlógyantának készült, ezért nem tudjuk megmondani, hogy
a leírt terhelést hogyan bírja, valamint a leírt alap (tömörített talaj és agrofólia) is biztosan kevés. Az összes műgyanta veszélyes a környezetre amíg tökéletesen ki nem keményedik, tehát én fa alá/köré semmiképpen nem tenném.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Szaniszló 2021-04-30 22:09
Üdvözlöm
Ha poliészter gyanta és homok keverékéből szeretnék mászófel fogókat készíteni, ahhoz milyen típusú gyantát válasszak illetve kell hozzá fixáló vagy más?
Köszönöm
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-05-01 10:26
Bármelyik gyanta megfelelhet, mint ahogy a fenti cikkben is írva van, a vastagság a legmeghatározób b. Ha a falvastagsága 5-6 mm-nél vastagabb, akkor öntő gyantát keressen.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Karika 2021-04-15 12:37
Kedves Kalita,

egy olyan tárgyat szeretnék önteni, amely alapja 20x150cm, magassága 20cm.
Van vajon erre megfelelő víztiszta műgyanta? Nem szeretném rétegenként, egyben önteném.
Előre is köszönöm a segítséget!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-04-15 13:09
Sajnos, egyben biztosan nem fog menni... Ha a megadott adatok nem cm-ben, hanem mm-ben lennének, akkor még lett volna esély az egyben öntésre... A fenti cikkben van leírva, hogy miért.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Karika 2021-05-25 10:42
A többrétegű öntéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy látszódni fognak-e a rétegek? Felül nyitott formába önteném, csak nem tudom, hogy víztiszta lesz-e a végeredmény, vagy lesz-e csík pl oldalt.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-05-25 14:49
Oldalt lehet csík akkor, ha a rétegek közé került valami... (pl.: páralecsapódás, por, ujjlenyomat, stb...) egyébként nem látszik, de valami majdnem mindig előfordul...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Karika 2021-04-15 19:12
Köszönöm szépen a gyors választ!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Zsigó Viktor 2021-02-17 21:38
Tisztelt Kalita!
Segítséget szeretnék kérni!
Új építésű családi ház padlóbevonatát tervezem elkészíteni /készíttetni/ vizes padlófűtéssel szerelt esztrich beton felületre metál ezüst színű gyantából!A kérdésem az, hogy milyen anyagminőségűne k kell lennie a betonnak, illetve milyen gyantát javasolnának, milyen rétegrend kialakításával?
Köszönöm a segítséget!!!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-02-18 08:59
Sajnos, még nem forgalmazunk padló gyantákat, de a közeljövőben tervezzük. Az, hogy milyen anyagok, felület, rétegrend stb. szükséges, ahhoz már ismerni kellene a pontos körülményeket, és ahhoz választani a megfelelő gyantát, gyantákat. Erről egy általános leírás itt: https://mugyantak.hu/webaruhaz/padl%C3%B3gyant%C3%A1k
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Vályi Attila 2021-02-08 20:12
Tisztelt Kalita!
Abban szeretném kérni a segítségüket, hogy szizál darts táblából szeretnék dohányzó kisasztalt készíteni, és a tábla felületét szeretném átlátszó, de kemény felülettel ellátni. Arra gondoltam, hogy egy átlátszó öntőgyantát választanék (synolite). Az öntőgyanta nem rongálja a felületet, vagy a színeket? további kérdésem, hogy ez 10-15 mm vastagságban buborékmentesen házilag elteríthető-e, és mit javasolnak körben öntőformának? (műanyag, alulemez) amit természetesen teljes száradás után levennék a tábláról és csak az átlátszó műgyanta felület maradna. Előre köszönöm megtisztelő válaszukat!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-02-09 10:00
A fenti cikkben írtam a gyanták tulajdonságairó l, amiket, ha ismernek, könnyebb gyantát választani. Ha Ön figyelembe veszi a poliészter gyanta azon tulajdonságát, hogy zsugorodik , akkor az is jó lesz. Amennyiben ez gondot okozhat, akkor valamelyik epoxi öntőgyantát kell választani. A műgyanták szinte mindenhez hozzáragadnak, kivétel PE, PP, Teflon, és egyes szilikonok, tehát vagy ezekből kell legyen a sablon, vagy keret,vagy valamilyen formaleválasztó t kell alkalmazni. Erről cikk itt:https://mugyantak.hu/2015-07-13-07-30-07
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Szabóné Illés M 2021-02-05 15:58
Kedves Kalita!
Konyhabútor vásárlását olcsón szeretném megoldani. Fehér színűt vennék. Az ajtókat festeném be az általam választott színnel. Ennek már részben utánanéztem. Jól gondolom, hogy van olyan áttetsző műgyanta, amelyet vékonyan a vízszintesen elhehezett felületen szétterítve alkalmas magasfényű felület létrehozására lakkozás helyett? Amit a neten láttam azért tetszett meg, mert tökéletesen sima felületet lehet vele létrehozni, amit más technikával nem lehet elérni. A külföldi videóban használt anyagot nem találtam meg itthon, és részletes alkalmazási útmutatót is szívesen fogadnék.
Válaszát előre is köszönöm!
Szabóné Illés Monika
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-02-06 16:50
A neten található képek, videók legtöbbjén nem látható, hogy mivel, és hogyan készítik a tökélete és sima felületet , sok esetben csak az öntés, és a kész termék látható. Azt, hogy mennyit, és hogyan csiszolják, polírozzák szinte soha nem mutatják. Szerencsés esetben el lehet érni gyanták öntésével is megfelelő felületet, de legtöbbször csiszolás, polírozás, vagy lakkozás is történik. (A lakkok nagy része különböző műgyantákból készül, azok módosításával.. .)
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Hamvas Gábor 2021-02-03 08:43
Üdvözletem!

Abban kérném a segítségüket, hogy milyen gyantatipus lenne megfelelő számunkra, amivel matricákra lehet 1-2mm vastag lencsét készíteni?
Várom válaszukat előre is köszönettel:

Hamvas Gábor
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-02-03 09:17
Ezt ajánlom: https://mugyantak.hu/webaruhaz/epoxik/translux-d150-151-detail
Elképzelhető, hogy a közeljövőben lesz még egy másik fajta is, amint lesz, a webáruházunkban is megtalálható lesz.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Molnár Zsombor 2021-01-24 12:03
SR 1670/SD 7160 gyantával dolgoztam.Egy nagyon szép asztalt sikerült elkészítenem. A lábazat gyökéből készült,melyet nem tudok önteni,ecsettel vittem fel rá a műgyantát több rétegben. Kérdésem, hogy mivel tudom letakarítani hatékonyan a szerszámokat, hogy köv.alkalommal is használni tudjam őket.?
Esetleg gondolta arra,hogy kifújom pisztollyal, viszont azt is ki kell takarítani.
Esetleg mi az oldási arány és mivel,ha pisztollyal akarom kifújni. Köszönöm válaszát.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-01-24 15:49
Ha a gyanta kikeményedett, akkor nem oldható semmivel, akkor a szerszámról csak leverni, csiszolni, vagy égetni lehet... Amíg a gyanta folyékony, addig acetonnal és még néhány oldószerrel is le lehet takarítani, és a szórópisztolyt is addig lehet kitakarítani vele, amíg nem kezd el keményedni.
https://mugyantak.hu/webaruhaz/oldoszerek/aceton-detail
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Molnár Zsombor 2021-01-24 16:45
Köszönöm gyors válaszát.
Az SR 1670/SD 7160 gyantát kell hígítani szóráshoz, vagy más típusú gyantát javasol. Vagy ki lehet szórni hígítás nélkül?
Meg nem próbáltam, de ki szeretném próbálni.
Üdv.Zsombor.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2021-01-25 09:47
Ha a gyanta adatlapján nem talál infót a hígításra, akkor nem szabad hígítani. Ki lehet szórni hígítás nélkül, természetesen megfelelő nyomás-, és fúvóka beállításokkal
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Papp martin 2020-12-20 12:45
Üdv!
Epoxi asztal készítés közben kevés lett a gyanta,a következő réteg elött fel kell csiszolni,vagy önthető rá egyből?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Viktor Fodor 2020-12-11 12:58
Jo napot azt szeretnem kerdezni hogy mit tudnak csinalni a gyagyantaval ha buborekos lett az egesz felulet pötyos?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-12-14 10:31
Sajnos akkor már semmit, esetleg csiszolni, polírozni, vagy egy új réteget önteni rá, de ezektől vagy jobb lesz, vagy nem. Ahofgyan lejjebb egy válaszban is írtam, öntéskor kell figyelni rá a súlyarányokat pontosan betartott keverék esetén.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kántor Tibor 2020-11-30 06:00
Üdv.
A kérdésem az lenne hogy szertnék 2,40x100 cm asztallapot önteni,50 mm vastagságút,oly an elrendezésben hogy a szélein nem lenne egybefüggő fa padló benne,hanem bent elosztva lennének a fa betétek. Melyik lenne a legjobb gyanta nekem?Mennyi hézagot kell hagynom a betétek közt,nehogy meghajoljon a lap?
Köszönöm.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-12-01 12:51
Mindegyik fenti cikkben felsorolt gyanta alkalmas a leírt célra, csak mindegyiket másképpen kell használni, tehát Önnek kell eldöntenie, hogy az olcsóbb poliészter gyantával próbálozik, vagy az egyszerűbben kivitelezhető, de lassabb, drágább, , epoxi gyantával lenne-e könnyebb dolga. A fenti cikkben igyekeztem leírni, hogy mire kell figyelnie, sajnos ennél többet így nem tudok segíteni.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Zombori László 2020-11-25 12:36
A kérdésem az lenne, hogyha buborékos lesz a keverés után, azt hogyan tudnám eltüntetni az öntés folyamán?
Sajnos vákumra nem igazán van lehetőségem.
Köszönöm
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-11-25 14:46
Óvatosabban kell keverni, majd a keverés után is lehet egy kis ideig várni, hagyni, hogy valamennyi buborék már ott kijöjjön belőle. Az öntést lassan, vékony sugárban, 10-30 cm magasról egy pontba kell megpróbálni, és hagyni, hogy onnan terüljön szét lassan a gyanta. ez alatt a legtöbb buborék kijön belőle...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Nóra Kovács 2020-11-13 17:00
Kedves Kalita,

Hasonló műgyanta poháralátéteket szeretnék készíteni, melyik az ehhez legalkalmasabb termék?
Köszönöm a választ!

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2250/3519/products/Epoxy_Resin_Coaster_Set_Just4youonlineuk_Resin_Starter_Kit_900x.jpg?v=1581586900
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-11-16 09:06
Sajnos nem tudok segíteni, a legtöbb esetben mindenki saját maga kísérletezi ki a megfelelő módszert a termék készítéséhez, és ahhoz választja ki a leginkább megfelelő gyantát. A fenti cikkben igyekeztem összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat a műgyanták működéséről, hogy a mi gyantáink közül ki tudja választani az Ön elképzelésének leg megfelelőbbet.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Seprődi Márta 2020-11-12 10:24
Tisztelt Kalita! Beltéri mászófalhoz készítenék műfogásokat, kb 30-50 mm vastagságban kvarchomokkal keverve (55-60% homok), homokozójátékot használnék kiöntőformának. Milyen műgyantát ajánl hozzá? Szükséges valamilyen formaleválasztó használata is? Köszönöm: SM
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-11-16 08:54
Több féle gyantánkból is készítettek már ilyen műfogásokat, ezért nem tudok egy bizonyos gyantát ajánlani. Fenti cikkünkben igyekeztem összefoglalni azokat a tudni valókat, melyek alapján valószínűleg ki fogja tudni választani a leg megfelelőbbet. Formaleválasztó legtöbbször kell, kivéve, ha polietilén, polipropilén, teflon, vagy szilikon az öntőforma.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Szili Krisztián 2020-10-01 16:43
Köszi a nagyszerű leírást. Kültéri díszítő elemeket szeretnék készíteni műgyantából, nagyjából 10x10x100 cm nagyságban. Valamint valószínűleg vízzel is érintkezne. Ha lehet színezném is, és a dekorációhoz fa elemeket helyeznék bele. Melyik termékük felelne meg erre a feladatra? Válaszukat és segítségüket előre is köszönöm! Üdv, Krisztián
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-10-02 12:21
A vizet mindegyik bírja, és színezhetőek is... Az, hogy Önnek melyik a legmegfelelőbb, attól függ, hogy hogyan, milyen módszerrel, milyen körülmények között tervezi kivitelezni....
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Tibor Arany 2020-09-27 19:16
Szeretnék egy kb 30nm teruletü pince helyiseget kiönteni, a padló burkolása miatt,
Jelenleg poros serült beton felületről van szó,
Milyen anyagot keressek?
Milyen mennyiségre van szükségem?
Milyen egyéb komponensekre van szükség?
Kb milyen árakkal számoljak?
Egyszínű felületet szeretnék, amely nem lesz kitéve nagyobb igénybevételnek , kb szobahőmérsékle ten van a helyiség.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-09-28 14:21
A mi gyantáink a kompozit ipar számára készültek, a leírt célra padlógyantákat, vagy műgyanta padlókat szoktak használni, így érdemes rákeresni. A mi gyantáinkkal is meg lehet próbálni, lehet, hogy sikerül. A fenti cikkünk, és az alapján a gyantáink leírása, adatlapjai segíthetnek kiválasztani a leg színpatikusabb gyantánkat
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Lajter Zsolt 2020-09-23 21:54
Üdvözlöm:) Az epoxi gyantát szokták lakkozni ?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-09-25 12:22
Nem szokták, de ha szeretné, lehet lakkozni...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# krisztian kiss 2020-09-19 07:35
Segítséget szeretnék kérni. Az epoxy gyanta öntés után ráncos a felszíne. Így plusz munka a csiszolás. Köszönöm.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-09-23 13:18
Igen, sajnos ez előfordul, a legtöbb esetben csiszolni, polírozni kell.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# TóthDani 2020-09-08 15:14
Tisztelt Értékesítő!

Egy 2 méter átmérőjű OSB asztallapot szeretnék víztiszta anyaggal leönteni, kültérre. Kérném javasoljon nekem olyan anyagot, amivel kb.: 3-5 mm vastagon tudnám beborítani.
Köszönettel: Tóth József
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-09-09 08:34
A fenti cikket elolvasva kiderült, hogy szinte minden UV-stabil epoxi gyantánk alkalmas a célra...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Ungi János 2020-08-29 15:56
Faesztergálássa l foglalkozom és tálak díszítéséhez,hé zagok ki töltéséhez
melyik gyanta lenne a legideálisabb?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-09-04 14:23
A fenti cikkben leírtak alapján szinte mindegyik alkalmas lehet...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Stefán Ágnes 2020-08-27 18:02
Üdvözletem!
Egy számomra fontos kérdésre szeretnék választ kapni...
Gipsz formákat öntök. Eddíg úgy próbáltam meg a gipsz sérülékenységét csökkenteni, hogy lakkoztam azokat.
Célom, hogy a tárgyak ne legyenek könnyen törhetőek.
A teljes gyanta önrész kizárták, viszont az jutott eszembe, hogy esetleg lehetne-e a gipsz tartósságát gyantába merítéssel fokozni.?
Olvastam, hogy száradás közben a gyanta zsugorodik, ezért kérdezném, hogy milyen hatással lenne a gipsz figurájára...
Válaszukat előre is köszönöm!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-08-28 11:40
A gyantába merítés nagyon költséges lenne, mert a bekevert gyanta mind meg fog kötni, de csak nagyon kevés kerül a gipsz formára... Csak a poliészter gyanták esetén van mérhető zsugorodás.
Javaslom kipróbálni egyik poliuretán gyorsöntő gyantánkat egy gipszhez hasonló töltőanyaggal megtöltve. (pl: 1 kg gyantához 1 - 1,5 kg töltőanyagot hozzáadva)
https://mugyantak.hu/webaruhaz/poliuretan-ontogyantak-es-habok/f-190-gyorsonto-poliuretan-gyanta-6770-detail és +
https://mugyantak.hu/webaruhaz/toltoanyagok/al-olt-8-af-aluminium-trihidrat-ath-detail
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Horváth József 2020-08-09 12:32
Tisztelt Értékesítő!

Érdeklődni szeretnék a következő polírozó paszta használata és tulajdonságai után.
Polírpaszta Paiboat NW6 Gyors 1 kg

Kettő kérdésem lenne.
1. Ez a polírozó paszta biztos hogy jó Epoxy öntőgyantához(S R GreenCast 160 / SD 7160)?
Ezt csak azért kérdezem,mert már máshol kaptam olyan választ hogy jó ez,meg ez a paszta hozzá,erre mikor megvettem és sajnos használtam is,felmarta a gyantát.
2.Ha jó hozzá,akkor ezt is nedvesen(vizzel átnedvesített polírozókorongg al) kell használni,vagy szárazon?

Előre is köszönöm válaszuk!
Tisztelettel.
H.József
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-08-10 15:44
1. igen jó.
2. sokféleképpen lehet polírozni... Leírás a terméknél:
https://mugyantak.hu/webaruhaz/formalevalaszto-polirozo-anyagok/polivaks-sivi-pva-detail
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Heim Béla 2020-06-19 15:46
T. Cím!
Egy asztalt/pultot szeretnék készíteni valamilyen öntőgyantával. Az asztallap belsejében (tehát a műgyantában) kagylókat szeretnék tenni, így fontos az átláthatóság..
Kérdésem az lenne,hogy milyen/melyik anyag lenne e célra jó, illetve elég erős lesz-e kb. 5 cm vastagságban?
Azután - elolvasva néhány tanácsot - a kiöntéskor ezt a vastagságot lehet hogy több rétegben kell önteni?
Segítségét előre is köszönöm.
H. Béla
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-06-23 08:53
A fenti cikkben talál választ a kérdéseire, illetve a web áruházunkban, a kiválasztott gyanták leírásában, adatlapjaiban.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Horváth József 2020-06-13 13:01
Tisztelt Értékesítő!

Érdeklődni szeretnék hogy az önök által forgalmazott Epoxy szinezőpaszta(1 00 gr Epoxi színező paszta 0,3 L-es műanyag tégelyben),az melyik tipusú?
Transzparens szinező pigment
vagy
Fedett szinező paszta?
Ezt csak azért kérdezem,mert míg az elöbbi a leírtak szerint igaz hogy megszinezi az epoxyt,de ugyanúgy víztiszta marad,addig a másodiknál az Epoxy elveszti víztisztaságát.
Előre isz köszönöm válaszuk.
UI.:
Elnézést ha butaságot kérdeztem,de másik oldalon olvastam ilyenről,és mielött rendelnék,ezt jó lenne tudnom.
Tisztelettel.
H.József
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-06-16 09:52
Igen, nagyon jó a kérdése. Az általunk forgalmazott színező pasztákon nincs erre utaló "transzparens" jelölés, vagy felírat.
Ez azonban nem zárja ki, hogy az adott színezőből nagyon keveset használva szép transzparens is lehet, sajnos csak próbával lehet erről meggyőződni.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Barnáné Anita 2020-06-02 14:35
Üdvözlöm!

Érdeklődni szeretnék hogy kisvízeséshez tartozó kis tavat szeretném imitálni epoxi gyantával, melyiket kell rendelnem hogy olyan legyen mintha víz lenne?
Köszönöm válaszukat
Üdv Barnáné Anita
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Mágori Edit 2020-06-01 15:15
Sziasztok!
Kb. 3négyzetméterny i területű konyhapultomat, mely önterülő betonnal lett vízszintessé varázsolva, színezett epoxi réteggel szeretném befejezni. Kérdésem arra irányul, milyen keménységű anyagot kell majd kevernünk, hogy bátran vághassak, klopfolhassak majd rajta? Továbbá azt szeretném tudni, milyen vastagságban öntsük majd az anyagot?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-06-05 08:43
A fenti cikkben leírtak alapján kiválasztott epoxi gyantának az adatlapján minden gyári adat megtalálható, a keménységét nem lehet befolyásolni, a keverési arányokat mindig be kell tartani.Vágni, klopfolni nem azon, hanem vágódeszkán, stb. kellene, mert a felület nem üveg keménységű.Az önthető vastagságról a fenti cikkben írtam, sokkal többet nem tudok hozzátenni.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Fatér Imre 2020-05-11 11:00
Üdvözletem egy olyan kérdésem lenne hogy az alábbi termékhez lehet e hozzá adni pigmentet színezés céljából, mennyire befolyásolja a térhálosodást és van e olyan színező amit a gyártó ajánl hozzá vagy bármilyen pigment jó hozzá használható hozzá? EC 141 NF gyanta / W 241
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-05-11 13:55
idéznék a fenti cikkből: "A színezhetőségrő l pedig annyit: Weboldalunkat, web áruházunkat kicsit átnézve látszik, hogy gyantáink mellet vannak színezők is (epoxiknál epoxi színezők, ..., stb…), tehát minden gyantát a saját színezőjével lehet színezni, de, hogy mi lesz az eredmény, azt nem tudom előre megmondani, mert a színezők általában arra készülnek, hogy az adott anyagba megadott %-ban belekeverve „fedjenek”, tehát ne lehessen átlátni rajtuk. Így tehát, ha nagyon keveset tesz a gyantához, akkor vagy szép áttetsző lesz, vagy homályos, vagy foltos, pöttyös, attól függően, hogy az adott színezőt milyen anyagokból állították össze. ...."
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Németh Nikolett 2020-04-22 22:26
Üdv! Tanácsot szeretnék kérni, hogy a poliészter gyanta alkalmas lehet-e olyan dohányzóasztal elkészítéséhez, ahol a gyantát egy csíkban két szélezetlen deszka közé öntenénk be kb 2-3 cm vastagságban, vagy a zsugorodástól onnan is elválhat?
Válaszukat előre is köszönöm!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-04-23 10:17
A fenti cikkben igyekeztem leírni, hogy mikor, milyen körülmények között lehet valamelyik anyag alkalmas, vagy nem alkalmas egy feladatra, a tulajdonságait figyelembe véve... Egyébként igen, az is alkalmas lehet, ha a tulajdonságait figyelembe véve választják ki a kivitelezés módszerét.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Fricz Péter 2020-04-16 18:57
Tiszteletem!
Láttam a honlapjukon sok fajta műgyantájuk van.
A speciális kérdés,hogy én olyan műgyantát keresek amit egy beton felületre tudok felhengerezni és lépcső lesz belőle. pontosabban lépcső burkolat. 3 lépcsőfok és egy fellépő . kültérre. színtelen kellene. kb 2-3 kg. UV álló.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-04-17 13:05
A mi epoxi öntőgyantáink alkalmasak lehetnek erre a célra is, de nem erre fejlesztették ki őket, ezért ha ezt használja, vagy jó lesz, vagy nem.... Ilyen célra "padló gyanták" , vagy műgyanta padlók néven érdemes keresnie.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Maros Csaba 2020-03-03 14:54
Tiszteletem!Egy 3nm-es erkélyre szeretnék műgyantát önteni (uv álló)Melyik a megfelelő számomra,milyen kiszerelésben van és mennyibe kerül?Válaszát köszönöm.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2020-04-17 13:02
A mi öntőgyantáink alkalmasak lehetnek erre a célra is, de nem erre fejlesztették ki őket, ezért ha ezt használja, vagy jó lesz, vagy nem.... Ilyen célra "padló gyanták" , vagy műgyanta padlók néven érdemes keresnie.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Varga Attila 2019-12-15 18:29
Szebbet Érdeklődnék Milyen illata, szaga marad öntés, kötés után a gyantának. Beltérbe asztalhoz használnám. Mivel kell kezelni hogy finom csiszolás után a mat felület fényes legyen?
Köszönöm V.Attila.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-12-16 09:42
A szag attól függ, hogy milyen gyantát használ, és az, hogy kell-e csiszolni, és mivel, az is attól, hogy hogyan, milyen módon készíti. Polírozni is lehet, szinte mindenféle polírozószerrel , eszközzel, d a mi web áruházonkban is kaphatóak komplett polírozó csomagok is.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Laura 2019-11-30 19:06
Üdv!
Tanácsot szeretnék kérni az alábbiakhoz: egy 42 cm átmérőjű kör alakú, de lyukas fa asztallap alapanyagnál használtam víztiszta epoxy gyantát a lyuk kiöntéséhez. Előtte az alját lezártam, de szivárog a gyanta. A lezárás plexi lappal és fbs pasztával történt. Több hibámat is felfedeztem, nyilván a tudásom hiányos, ebben kérnék segítséget:
1, mivel lehet hatásosan lezárni a felületet, hogy szivárgás mentesen tudjam kiönteni a formát?
2, az öntés után azt tapasztaltam, hogy a fa elekzdte felszívni a gyantát, ami nyilván nem jó. Mivel kell kezelni a kiöntés előtt?

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-12-05 09:39
1. A ragasztó anyag jónak tűnik, talán csak a felvitele nem volt tökéletes, de lehet próbálkozni más ragasztóval is, ami jól tapad a plexi, és a fa felülethez is.
2. természetes viselkedése ez a fának, ha elkezdi a gyanta átitatni, bele szívódni, sokkal erősebb lesz a két felület összeragadása a gyanta kikeményedése után. Ha valami olyannal kezeli, ami ezt a beszívódást megakadályozza, a gyanta könnyen elválhat a fától, meglazulhat, kieshet, stb...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Somogyi Gáborrr 2019-11-24 17:58
Üdvözlöm,

Karácsonyra szeretnék asztalt készíteni ajándékba. Fa és műgyanta keveréke lenne. Víztisztat szeretnék és az asztallap vastagság max 2cm lenne. KB 60%fa 40% műgyanta a felosztasa az asztallapnak. Tudna ajánlani kérem egy önök által forgalmazott műgyanta mely alkalmas lenne erre?

Válaszát köszönöm előre is!
Gabor
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-11-25 10:02
A fenti cikkben megpróbáltam segíteni a megfelelő gyanta kiválasztásában . Tehát: a poliészter, és az epoxi öntőgyantánk is alkalmas lehet a célra, de, hogy Önnek melyik a jobb, az attól függ, hogy Ön hogyan, milyen módon, milyen körülmények, feltételek között akarja megvalósitani elképzelését. Kérem, ismét olvassa el figyelmesen a fenti cikket, és ki fogja tudni választani az Önnek leginkább megfelelő gyantát.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Eryka 2019-11-15 11:37
Szeretnék segítséget kérni, hogy terrárium háttér készítéshez milyen műgyantát kell használni, amelyből később a vízbe semmilyen káros anyag nem kerül majd oldódásra és az állatok számára nem mérgező??
Nem találtam róla sehol információt.

Köszönöm
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-11-19 12:17
A műgyanták legnagyobb része - a tökéletes kikeményedés után - nem ártalmas az egészségre, a környezetre. Amennyiben a műgyantákat a pontos keverési arányban, az előírt körülmények (hőmérséklet, stb...) között keverik be, akkor szinte minden műgyanta alkalmas lehet a leírt célra.A felhasználás tervezett módja, a körülményei, a rendelkezésére álló eszközök alapján fogja tudni kiválasztani az Önnek leginkább megfelelő poliészter, epoxi, vagy poliuretán műgyantát. A web áruházunkban található műgyanták mindegyikénél megtalálható a gyári adatlapjuk, a gyártó által megadott legfontosabb adatokkal, ezek, és a weboldalunkon található cikkek segítjhetik a megfelelő gyanta kiválasztását.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Bia 2019-09-08 23:40
Nem tudok dönteni a poliészter vagy epoxi gyanta között. Egy jégkockát imitáló (kb. 10x10x10 cm-es) formát szeretnék létrehozni, aminek a belsejében egy púderes doboz van. Azt szeretném, hogy víztiszta legyen, és a lehető legkevesebb buborék legyen benne. A felületét ezután hullámosra csiszolnám. Nem tudom, hogy ehhez melyiket válasszam. Ebben szeretném a segítségét kérni. Köszönöm szépen! Üdv.:Bia
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-09-16 15:06
Sajnos ebben a döntésében nem tudok többet segíteni, mint amennyit a cikkben leírtam...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# gécs Vivien 2019-08-06 14:45
Jó napot!
Olyan kérdésem lenne,hogy horgolótű nyelet szeretnék vele javitani illetve készíteni úgy h csak a fém tűt foglalom bele.
Raszta haj készítésre használom a tűket ami elég nagy igénybevétel a műanyag nyelek mindig eltörnek az ellentétes nagy erőkifejtés miatt.Meg tudná nekem mondani hogy ehhez milyen műgyantára lenne szükségem amit esetleg díszíteni is lehet különböző szinekkel csillámmal ilyemikkel?vála szát előre is köszönöm. üdv Vivien
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-08-13 12:49
Ez a gyanta talán megfelelő lehet, ha nem a leg keményebb változatát használja: https://mugyantak.hu/webaruhaz/epoxik/translux-d150-151-detail
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Alex Nagy 2019-07-02 10:58
Abban kérnem a segítségüket hogy fekete fényes pultot szeretnék készíteni mosdó alá. Rá önthetem e laminált bútor lapra és ha igen akkor mit javasolnak?
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-07-02 12:17
A fenti cikkben leírtam, hogy a gyantáink közül melyik, mire lehet alkalmas... Mivel én csak a mi anyagainkat ismerem, a bútorlapokat pedig nem, így nem tudom, hogy pontosan mi fog történni, hozzáragad, vagy elválik tőle, ha színezi, akkor átlátszik-e, ha töltőanyagot használ, akkor mi történik, fényes marad-e, vagy matt lesz? Nem tudom, ki kell próbálni.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# SZERENCSÉS ILON 2019-07-02 06:47
Szeretném festett fára és festővászonra
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-07-02 12:09
Rá lehet önteni, de azt, hogy oldja-e a festéket, vagy valamelyik összetevőjét, azt nem tudom megmondani...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Pichler Mónika 2019-06-19 07:52
Tisztelt Hölgyem /Uram!

Segítséget szeretnék kérni. Ékszereket készítek, fém (nemesacél) medálokat festek körömlakkal, melyet teljes száradás után epoxy gyantával öntök le. EC 141 típusú gyantát rendeltem Önöktől, W242NF térhálósítóval. A gyanta gyönyörű kristálytiszta, könnyen lehet vele dolgozni, viszont a körömlakkal reakcióba lép, és azonnal sárgulni kezd. Kérem adjanak tanácsot, mivel tudnám bevonni a lefestett medálokat, vagy esetleg lakkozni/ragasz tani valamivel, ami megőrizné a színét az epoxy használata után is? Válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Pichler Mónika
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-06-19 14:36
Sajnos, nem tudok segíteni... Nem tudom megmondani, hogy a körömlakkok milyen anyagokból vannak, és azok közül melyik, és hogyan lép kémiai reakcióba az epoxi gyanták különböző összetevőivel.. . Ezt egy vegyész is csak akkor tudja megmondani, ha pontosan ismeri az anyagok összetételét. Azt javaslom, hogy próbálkozzon körömlakk helyett egyéb színezőkkel, festékekkel...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Zsolt79 2019-06-08 18:19
Üdv!
Interneten sok helyen látom hogy házilag poliuretán gyantval sikeresen felújítják a motortartó bakot.Ezért érdeklődnék hogy motortartó bak kiöntésére melyik poliuretán terméket ajánlaná?A bak henger alaku 8x12cm az üreg amit feltöltenék. Köszönettel.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-06-11 14:17
Sajnos, mi nem forgalmazunk erre a célra alkalmas gyantát
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Szabó Gergő 2019-06-03 14:14
Tisztelt Hölgyem/Uram!

Fa/Műgyanta ebédlő asztal készítésén gondolkodok (3-5cm vastagságban), és hosszas keresgélés után az Önök terméke mellett szeretnék dönteni.
Érdeklődni szeretnék, hogy melyik Epoxy gyantájukat ajánlaná, illetve a megszilárdult gyanta teljesen víztiszta-e.

Válaszát köszönöm!
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-06-04 12:58
Ahogyan azt a fenti cikkben leírtam, az Ön elképzelését a fenti 4-5 műgyanta valamelyikével lehet megvalósítani. Mindegyik alkalmas a célra, a megvalósítás tervezett körülményei, lehetőségei alapján kell közülük választania.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Gruber György 2019-05-04 19:33
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Szeretnék egy kerek asztallapot kiönteni gyantából, melynek a vastagsága max 5cm, az atmérője 110cm. A felületet sűrün feltőlteném fa-és más dekorációval. Az aszta lapja osb lap lenne. Töltőanyagnak faforgácsot és fűrészport használnék.
Szeretném megkérdezni, hogy a poliészter gyanta alkalmas e erre a célra? Köszönettel
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-05-06 15:06
Mint azt a fenti cikkben leírtam, az is alkalmas lehet, ha figyelembe veszi azt a tulajdonságát, hogy kissé zsugorodik, és olyan módszerrel készíti, ahol ez nem okoz gondot
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Veres Katalin 2019-04-28 11:48
Üdvözlöm! Synolite 0328-A-1 gyantát használtam egy asztal felületének kiöntésére. A felülete kissé tapadós maradt és egy két helyen kilóg az alatta levő csempe. Kérdésem az lenne, hogy önthetek e egy plusz réteget rá, előtte csiszojam e vagy így összeköt e a két réteg? Válaszát köszönöm.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-04-30 08:25
Önthet rá, összeragad a 2 réteg
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Sz. Katalin 2019-04-05 09:00
Az epoxi gyanta alkalmas lehet OSB lap vízhatlanná tételére abban az esetben, ha ecsettel viszem fel? Ha igen, mire kell figyelnem? Kicsit összezavarodtam a sok hasznos információtól. :) Köszönöm szépen.
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-04-05 09:39
Az OSB lap anyaga faforgácsok, műgyantával összeragasztva...
Így tehát elvileg vízálló. Be lehet kenni még további réteg műgyantával, hogy a felületén legyen még egy védőréteg, ebben az esetben meg kell csiszolni durva csiszolóval és csak az után érdemes lekenni. Nem vagyok biztos abban, hogy a használhatósága jobb lesz, ha lakkozná, az talán szebb felületet adna (pl. csónaklakk...)
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Mihalicz Lászó 2019-03-14 17:54
Tiszteletem
Házilag építettem egy zuhanykabint és erre szeretnék ajtót önteni víztiszta gyantából.Kérdé sem az,hogy mennyire teherbíró ha mondjuk három zsanérral szeretném felfogatni.Kb 1 cm vastagságúra gondoltam.Méret ei pedig 200x100 cm.A biztonsági üvegnél ami 8mm lenne gondolom kevesebb a súlya.Kérdés hogy el bírja-e ha megfúrom,és zsanérral rögzítem.
Várom válaszukat,és előre is köszönöm
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
# Kalita 2019-03-19 08:48
Sajnálom, de azt hiszem, a műgyanták önmagukban nem alkalmasak erre a célra, az üveg sokkal erősebb... A műgyanták alapvetően szálerősítéses kompozitok készítésére alkalmasak, erősítő anyag (üvegszövet, karbonszövet, stb) nélkül csak speciális esetekben alkalmazzák.(pl .: műgyanta padlók, dísztárgyak, stb...)
Válasz | Válasz idézettel | Idézet

Információk

Sütikezelés